Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! din: DESIGN

Inscrieri: 21.02 31.03 Voturi: 21.02 07.04 Anunt castigatori: 08.04.2019

Romania are 19.000 de sectii de votare care ar trebui umplute de 4 ori in 2 ani cu alegatori, dar si cu observatori: alegerile europarlamentare din mai 2019, alegerile prezidentiale din noiembrie 2019, alegerile locale din mai 2020 si alegerile parlamentare din noiembrie 2020.

Soarta democratiei in Romania depinde in buna masura de reprezentativitatea pool-ului de votanti si de corectitudinea procesului de vot.
Iar tu ai putea contribui decisiv la ambele.

 

Ce ai de facut

Asteptam de la tine acele idei inca negandite de nimeni, dar pe care toti le-am putea gasi intr-un sertaras mental nedescoperit (reactia pe care o vizezi din partea lumii e "de ce nu m-am gandit eu la asta").

Foarte important, vorbim de doua categorii de proiecte/idei in care sa te potrivesti:
1. Campanii pentru atragerea cat mai multor alegatori la urne.
2. Campanii pentru atragerea cat mai multor observatori independenti in cele 19.000 de sectii de vot din Romania.

 

Cui te adresezi

>> Core target

Ideile pe care le vei propune tintesc catre participarea la urne a millennialilor cu drept de vot, ca votanti si/sau ca observatori. Anterior cunoscuti drept Generatia Y, nativi digital, conectati la tot ce este nou si mai putin interesati de haosul si uratenia politicii romanesti (cel putin, pana uratenia a inceput sa loveasca 360 pe raze din ce in ce mai mari).

In general, cei pe care-i numim millenniali sunt mai deschisi catre afiliere decat generatiile anterioare, dar si mai hedonisti, motivati de recunoastere individuala/colectiva si dornici de instant gratification.

Se afla in cautare de modele, mentori si surse de inspiratie.

Miscarile (civice, sociale, politice) care le trezesc interesul sunt, de multe ori, caracterizate de coeziune, coolness, creativitate si potential de vizibilitate locala ori internationala.

Cateva dintre aceste conditii le-au indeplinit, de exemplu, gruparea #UnitiSalvam sau protestele din jurul OUG 13/2017.

>> Secondary target

E cu atat mai bine daca ideile pe care le inscrii au potential de a-i atinge pe membrii Generatiei X /Baby Boomers, in general familiarizati cu responsabilitatea procesului electoral, dar mai putin optimisti la capitolul transparenta si corectitudine a alegerilor organizate in Romania.

Cei din Generatia X au de-a face cu sentimente de pesimism si resemnare construite in timp, pe baza realitatilor politice ale ultimilor zeci de ani. Ei au ajuns astfel la atitudini pasive; nu privesc implicarea individuala ca optiune reala pentru schimbarea starii de fapt.

 

Timingul competitiei

Inscrierile au loc in perioada: 21 februarie - 31 martie
Votul publicului: 21 februarie - 7 aprilie
Votul juriului: 1 aprilie - 7 aprilie
Anuntul castigatorilor: 8 aprilie

 

Reguli de neincalcat

 Nu-ti seta propunerile pro sau contra unui partid politic. 
Uita cu totul de partide, concentreaza-te pe ce poti schimba: atitudini cetatenesti si exercitarea dreptului de vot.

 Nu te lansa in vulgaritati, orisicat de creative. 
In punctul asta, e oricum dificil ca injuriile si injuraturile sa mai impresioneze pe cineva.

 Nu folosi imagini unde nu ai drepturi de autor. 
Nu e nici frumos, nici legal. Drepturile imaginilor folosite in KV trebuie sa-ti apartina in totalitate/sa fie cumparate de pe stocuri de imagini.

✘ Nu folosi imagini cu copii sau tineri care par minori.
Te intereseaza publicul cu drept de vot.

 

KIT de participare

Fiecare inscriere presupune un KV si o descriere de maxim 500 de cuvinte despre directia strategica & creativa din spatele executiei, pe una dintre cele doua categorii ale competitiei (catre alegatori si catre observatori).
Poti descrie si alte executii, declinari sau actiuni de guerrilla marketing care sunt sub aceeasi umbrela creativa.

Resurse:

Pentru a participa la competitia Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! trebuie sa descarci Kitul Competitiei in care ai logo-ul  vectorial "Fiecare Vot Conteaza!" si template-urile de inscriere in cele 2 categorii (portrait & landscape / .pds & .jpg).

 

Template 1 pentru KV al campaniei pentru atragerea cat mai multor alegatori la urne 

 

 

Template 2 pentru  KV al campaniei pentru atragerea cat mai multor observatori independenti

 

 

  • Poti inscrie singur sau in echipa, la una sau la ambele categorii.
  • Nu ai limita la numarul de inscrieri in competitie.

Succes!

Ca sa participi, citeste si descarca: 
Brief-ul complet | Kit-ul de participare | Regulamentul

Comentarii