#CuTreabăLaȚară - Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! Subcategoria 2. Pentru cresterea numarului de OBSERVATORI in sectiile de votare din: DESIGN

Inscrieri: 21.02 31.03 Voturi: 21.02 07.04 Anunt castigatori: 08.04.2019
84 / 128 [cele mai recente]

1. Un pic de context:

În 2016, am fost pentru prima oară observator (mobil) la vot. În 22 de ore, am trecut prin secțiile de votare a vreo 10 sate/comune din județul Buzău. Am deschis urnele în comuna Gherăseni (la țară la mine, locul de unde era bunică-miu), și le-am închis în Glodeanu Silișitea, mult după miezul nopții, la numărătoare. Experiență intensă: primari care intimidau prin prezența lor, membri de comisie agresivi, jandarmi, popi-șoferi.

Totuși, la 3 ani de-atunci, detaliul care atârnă în continuare cel mai greu în memoria mea este reacția prietenilor/oamenilor când le povesteam de Gherăseni. O reacție ca un soi de regret că n-au putut face același lucru la țară la ei. Generată de:

a) Melancolie și dor
b) Oportunitatea de a ajuta, real și imediat, o comunitate a bunicilor de care mulți dintre noi am aparținut.

2. Insight sub formă de subtitlu patetic: Ne mor bunicii mai repede decât ne maturizăm noi

Majoritarea millenialșilor nu mai au toți bunicii în viață. Însă dispariția lor este suficient de recentă încât tinerii să se simtă apropiați de comunitatea de la țară. Cu atât mai mult este valabil în cazul celor care încă au bunici în viață.
Astfel, este de presupus că, dacă li s-ar prezenta o opțiune concretă de a ajuta acea comunitate, tinerii s-ar băga. Așadar...

3. Ideea

Vrem să-i aducem pe millenialși înapoi la țară. Și să-i punem la treabă. În loc să culeagă mere și să dea cu mătura prin curte, adică treaba la care îi puneau bunicii când erau mici, acum e alt gen de treabă: aceea de observator la vot, în folosul satului în care au crescut. #CuTreabăLaȚară

Campania va cere oamenilor să facă un exercițiu simplu: să-și amintească cel mai frumos moment oferit de copilăria de la țară. Iar apoi, să-i întrebe dacă n-ar vrea să să ofere ceva înapoi comunității de acolo, cea care a contribuit la dezvoltarea lor.

4. Contexte sau pârghii de convingere

-Make a weekend out of it. Prilej de-o excursie cu familia la țară la bunici.
-Prilej de a te reîntâlni cu oameni din copilăria ta.
-O figură cunoscută, dar totuși venetică, ”de la oraș”, poate descuraja șmecheriile autorităților locale.
-Prilejul unei aventuri documentate –cum altfel?- în social media. Să curgă like-urile!

5. Concret, cum îi aducem să observe?

a) Influenceri în rolul de observatori. Nu nișa sau vârsta lor contează, ci deschiderea către civism. Miza postărilor lor nu va fi exercițiul de observare (adică produsul final, cum sunt ei obișnuiți), ci etapele premergătoare: research, cum își printează manualul observatorului, întâlnirea cu ONG-ul emitent de badge + trainingul etc. Business as usual dar cu postări legate de procesul de observare.

b) În sens invers, spoturi radio (pe RRA?). Adulții și bătrânii din zona rurală au câte un nepot/fiu/fiică/nepoată pleacată la oraș. Un call to action pe radio care să determine comunitățile locale să-și cheme ”copiii” la țară. Pentru ca votul bunicilor și unchilor să fie respectat.

c) Concurs de scris. Exercitiul de aducere aminte mentionat mai sus poate fi transformat într-un concurs de scris. La care poate participa oricine are cont de email și/sau Facebook (sub hashtagul #CuTreabăLaȚară).

Tema concursului: Cea mai mișto/amuzantă/bine scrisă amintire din copilăria de la țară.
Miza: awereness pentru exercuțiul de observare la urnele din zona rurală a Romîniei.
Premii: Cărți (sponsor: o editură, elefant.ro etc) + ceva simpatic destinat gospodăriei de la țară a bunicii/unchiului/veciniului povestitorului (sponsor: Savana, o firmă de coșerit etc).
Platforme/parteneri: IQads, Guerilla, Iocan, Muzeul Țăranului etc


Embed:
84 / 128 [cele mai recente]
de Codruț Baciu
voturi: 30
Votul s-a incheiat. Pentru lucrarile inscrise la editia Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza! s-a votat in perioada 21-02-2019 -> 07-04-2019

Da LIKE si urmareste IQads pe Facebook.

Comentarii