Convinge Romania ca Fiecare Vot Conteaza!
Invăţăm şi noi din trecut?
Cuvinte cheie:
trecut, istorie, învăţare, fraudă la vot, spirit justiţiar
Premise:
Aducerea în prim plan a unor evenimente din istorie, care să tragă un semnal de alarmă asupra realităţii fraudelor în secţiile de votare. Cu alte cuvinte, chiar se întamplă!
Încălcarea flagrantă a regulilor ar putea trezi spiritul justiţiar în stare latentă în subconştientul milenialului, care doreşte să se implice civic, însă are nevoie de un imbold pentru a ieşi din pasivitate;
Cu siguranţă orice persoană ar putea fi de acord că aceste fraude există, însă materializarea lor prin date concrete va avea un efect mult mai puternic. Nu mai este ceva ambiguu, o idee generală de tipul “toţi fură" sau “în ţara asta nu se face nimic”, devine un fapt verificabil;
Efectul extins: educarea, încurajarea target-ului de a investiga în profunzime aceste evenimente şi de a se informa cu privire la greşelile trecutului, tocmai pentru a nu le repeta.
Mini serie:
Pentru a surprinde numărul mare de cazuri de fraudare la urnele de vot, se pot folosi în paralel mai multe date istorice, pe acelaşi model. Mesajul central rămâne acelaşi.
America. 1876
La alegerile prezidenţiale se constată că o parte din voturi au dispărut, iar votanţii sunt intimidaţi.
Haiti. 1964
Papa Doc este ales preşedinte pe viață cu 99.9% voturi, acesta fiind singura opţiune, iar buletinele de vot sunt premarcate cu “da".
Vietnam. 1955
Diệm câstigă alegerile în Saigon cu mai multe voturi decât erau votanţi înscrişi, înregistrând în toată țara un procent covârşitor de 98.2% din voturi.
Guineea Ecuatorială. 2002
In anumite circumscripţii electorale, preşedintele este votat în procent de 103%.
Canale de comunicare:
Online: Social media (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin etc), Youtube, Website-uri fiecarevot.ro si iqads.ro, bloguri (colaborare cu bloggeri care să susţină cauza, preferabil pro bono), Google display;
Outdoor/indoor: mesh-uri pe clădiri (în funcţie de buget), colaborare cu pub-uri, restaurante, cafenele (afişarea print sau digital a mesajului), clinici private, companii, lanţuri de magazine;
Evenimente: în pub-uri, în funcţie de resurse – discuţii pe tema greşelilor din trecut a procedurii de votare şi efectele socio-economice. Participanţi: reprezentanţi ai campaniei sau colaboratori specializaţi în subiect, publicul. Durata prezentării - mai puţin de o oră. Discuţiile întegistrate, iar conţinutul promovat pe toate celelalte canale de comunicare.
Endorsment: vedete, lideri de opinie
Mulţumim.
Lucrare creata de Natalia Ştefănescu şi Cătălin Gazdac
Voturi: 68